Waarom digitale bezoekersregistratie zo belangrijk is
Ook als organisatie heb je maar één kans voor een eerste indruk. Een bezoeker voel zich welkom wanneer hij of zijn het idee heeft dat hij of zijn wordt verwacht. Daarnaast is een verplichte bezoekersregistratie geëist vanuit de Arbowet. Voor het geval van een ongeval of een calamiteit waarbij het pand moet worden ontruimd. Ook voor events en marketingacties is een digitale bezoekersregistratie essentieel. Over de invulling van de bezoekersregistratie zijn geen regels.
Veiligheid
Met een digitaal bezoekersregistratie heb je inzicht wie zich heeft aangemeld en wie zich in het pand bevindt. Dit is informatie die veel waarde toevoegt bij een ongeval of calamiteit waarbij de locatie eventueel moet worden ontruimd. Door het online registreren van het mobiele nummer van de bezoeker is het zelfs mogelijk om een alert per SMS te sturen.
Up to date klantenbestand
Bij veel bedrijven is het klantenbestand niet op orde. Door online bezoekers te registeren weet je precies wie er actief zijn binnen het bedrijf en welke klanten niet meer relevant zijn. Daarnaast kan een digitale bezoekersregistratie ervoor zorgen dat adressen en telefoonnummers up-to-date zijn.
Meten is weten
Wanneer je alles digitaal registreert beschik je over veel informatie. Zo weet je precies welke mensen een kwartaalmeting hebben bijgewoond en wie er bij verplichte activiteiten aanwezig waren en wie niet. Ook bij een event is het handig om te zien wie het event hebben bijgewoond waardoor de organisator bijvoorbeeld de mogelijkheid heeft om bezoekers na afloop nog eens na te bellen.
De digitale bezoekersregistratie van Veeman
De digitale bezoekersregistratie van Veeman ziet er erg professioneel uit en is naar eigen wens in te richten. Daarnaast is het eenvoudig in gebruik wat het erg tijd- en kostenbesparend maakt. In tijden van Corona is bezoekersregistratie extra belangrijk. De digitale bezoekersregistratie is contactloos waardoor het risico om verspreiding van het virus tegen te gaan geminimaliseerd wordt. Het aan- en afmelden van het personeel en gasten is voornamelijk contactloos en corona-proof. Bij de bezoekersregistratie kan je tijdelijk een corona vragenlijst integreren. Ook kan je de bezoekers een bevestiging mail sturen inclusief hygiëne- en bezoekersvoorwaarde. Het is ook heel belangrijk dat gegevens tijdelijk worden bewaard om wat kan dienen als databron bij contact onderzoek.